לייעוץ מקצועי חייגו: 054-6785525
פשיטת רגל בזמן קורונה

פשיטת רגל בזמן קורונה

המציאות הכלכלית אינה פשוטה ממילא. עבור העסקים הקטנים, מדובר במאבק יום-יומי כאשר מעל לשלושת רבעי מהעסקים במשק אינם שורדים מעל ארבע שנים. כעת, משבר הקורונה מביא עמו אתגרים חדשים המשנים את מצבם הכלכלי של מאות אלפי אזרחים בישראל. עסקים עליהם נכפה להיסגר בתקופות הסגר או לצמצם משמעותית את פעילותם העסקית עקב מגבלות הריחוק החברתי, נקלעים למשברים כלכליים חמורים. אלו שלא יעלה בידם לעבור לדיגיטל בזמן או שתחום עיסוקים אינו מאפשר זאת, ימצאו את עצמם עומדים מול שוקת שבורה. גם עבור שכירים המציאות אינה פשוטה ועובדים רבים מפוטרים ונשלחים לחל”ת.

במובנים הללו, משבר הקורונה הינו משבר כלכלי לא פחות מהיותו משבר בריאות. במציאות זו של משבר כלכלי ואי וודאות, שיעור הבקשות לחדלות פירעון נמצא בעלייה חסרת תקדים בשיעור של מעל 40%. החדשות הטובות הן שהקלות רבות ניתנות לחייבים בצל המשבר ומאפשרות יותר מאי פעם לעבור את התהליך באופן מיטיב. עו”ד עופר פרץ ממשרד עו”ד פרץ מרחיב על המגמות החדשות.

הקלות חדשות לחייבים

כדי לסייע לחייבים לעבור את ההליך ללא סיבוכים נוספים גם בימים אלו, הוחלו מספר הקלות משמעותיות על המנוהלים בפשיטת רגל.

  • התשלום החודשי הדורש התייצבות בבנק הדואר נדחה עד ינואר 2021. ככל שיבוצע בינואר תשלום מלא כנגד כל החודשים בהם לא בוצע התשלום, לא ייחשב הדבר כהפרת צו התשלומים.
  • חייבים אשר זכו בפיצויי פיטורים עקב פיטוריהם ממקום העבודה על רקע המשבר, יורשו לקבל באישור מיוחד חלק מהסכום למחייתם מבלי שייכללו בקופת הנשייה.
  • כדי לספק אוויר לנשימה במשבר, הוחלט כי דמי אבטלה, מענקי סיוע לעצמאים ו”מענק לכל אזרח” הנמסר דרך הביטוח הלאומי לא ייחשבו כהכנסות ולא יהיה צורך לדווח עליהם או לכלול אותם בקופת הנשייה. כספים אלו לא ישמשו בשום מקרה להחזרי החוב.
  • לרוב, חל איסור כמעט גורף על מנוהלים בהליך חדלות פירעון לעשות שימוש בכרטיסי אשראי וחיוב. כעת, לאור המשבר, הורה הממונה על חדלות פירעון ושיקום כלכלי במשרד המשפטים לאשר כל בקשה להנפקת כרטיסי חיוב ללא צורך בהמתנה לאישור מהנאמן.

הקלות אלו עשויות לעשות הבדל משמעותי במציאות הקשה ולעבור את הליך פשיטת הרגל ביתר קלות.

החקיקה החדשה בתחום חדלות הפירעון

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי התשע”ח-2018 פותח אפשרויות רבות לנהל את ההליך בצורה מיטיבה וכל עוד יתנהל ההליך בשיתוף פעולה וינוע לקראת שיקום התנהלותו הכלכלית של החייב, ניתן יהיה לקבל הפטר תוך תקופה שלא תעלה על 4 שנים ובמקרים רבים, תוך 18 חודשים בלבד.

כדי להבטיח שהתהליך יעבור על הצד הטוב ביותר, חשוב שיעמוד לרשותך ייצוג משפטי מקצועי ואמין. משרד עו”ד פרץ ליווה לאורך השנים חייבים רבים וסייע להם לדרוך שוב על קרקע יציבה. הבקיאות הרבה של המשרד במקרים מורכבים במיוחד וההיכרות המעמיקה עם החקיקה החדשה פותחות בפניך הזדמנויות חדשות לשיקום כלכלי ולפתיחת דף חדש. נשמח להשיב לכל שאלה שעשויה לעלות לך על ידי השארת פרטיך באתר.

צרו קשר
054-6785525
דרך בר יהודה 43, חיפה
רח' גיבורי ישראל 24 נתניה
טופס התקשרות
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
שינוי גודל גופנים
ניגודיות